Kiwi på utstilling

I helga har Kiwi blitt stilt ut to ganger. Igår fikk hun reservecert som 2.beste tispe, idag fikk hun vg og 2.beste tispe igjen.

Ut fra det her bildet kan jeg skjønne hva dagens dommer mente med at hun trenger mere masse :-). Flinkere og flinkere på bordet blir hun iallfall.

Ut fra det her bildet kan jeg skjønne hva dagens dommer mente med at hun trenger mere masse :-). Flinkere og flinkere på bordet blir hun iallfall.


Jeg synes at Kiwi viser seg veldig godt fram i ringen, spesielt når hun står og går, og Tuva handler henne flott, det er gøy å se på samspillet mellom de to. Personlig synes jeg de er en nydelig ekvipasje å se på, og snart må vel en dommer være enig med meg om at de er finest :-).
Kiwi på utstilling 2
Jeg stilte ikke ut mine egne hunder i helga. Litt rart å stå der og være bare publikum. Ikke fritt for at jeg hadde hatt veldig lyst til å stille, spesielt Belle. Og jeg gleder meg til å stille Ellie igjen når hun har blitt veteran om et års tid.
Mine hjemmehunder, de ble isteden BPF (best på fjellet) alle sammen idag da vi gikk til Gråtinden.

Denne sommeren har vært aldeles nydelig værmessig. Jeg hadde tenkt til å vaske rundt hjemme i 1.etasje, men det har det heldigvis ikke vært dårlig nok vær til :-). Vi har gått en god del herlige fjellturer, mest sammen med ungene. Mens Kiwi fortsatt var hos oss, var vi både på telttur på yttersida av Kvaløya, og på hyttetur i Balsfjord, og det fungerte fint.
De siste ukene har jeg og Beilis vært på noen aleneturer, siden han har vært mer enn passende dameinteressert, speisielt i sin høyløpske mor. Jeg hadde han med meg til Molde da det sto på som værst, men vi måtte skille dem i noen dager etter at vi kom hjem også. Nå har heldigvis roen og normaliteten senket seg igjen hjemme.

Belle har fått trent litt agility innimellom. Hun har fungert greit på trening til tross for løpetida. Kanskje var hun ikke på sitt aller beste, men det kan likegodt skyldes varmen som løpetida. Ellie har også fått små økter, og jubler like stort hver gang over det. Hun lærer meg fortsatt et og annet om handling 🙂

Sommer er høysesong for bildeknipsing, her er et utvalg fra de siste tre uker:

Vakre Kiwi

Vakre Kiwi


IMG_5536

IMG_5529

IMG_5517

IMG_5503

IMG_5493

IMG_5447

heelerne imponerer megmed framkommeligheten på fjelltopper, her på over 1000 meters høyde.

heelerne imponerer megmed framkommeligheten på fjelltopper, her på over 1000 meters høyde.

Både Ellie, Beilis og Belle mestret Buren greit tidligere i uka.

Både Ellie, Beilis og Belle mestret Buren greit tidligere i uka.

Beilis og jeg gikk med Heidi og Koin og Kash opp til Nordfjellet en kveld, fin tur som jeg ikke hadde prøvd før.

Beilis og jeg gikk med Heidi og Koin og Kash opp til Nordfjellet en kveld, fin tur som jeg ikke hadde prøvd før.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Kiwi på utstilling

  1. Åsa, Ferdinand og Katla sier:

    Så fine bilder. Og så fine hunder du har! BPF er det vi gleder oss over i hverdagen, så får de andre titlene renne på etter forståsegpåerenes forgodtbefinnelse. Ellie kommer til å blåse de andre veteranene av banen 🙂

    • smafotan sier:

      Ja, jeg forstår meg ikke alltid på de forståsegpåerne, det må jeg jo bare si :-).
      Det blir gøy å stille sprek veteran, Enn så lenge kommer jo ikke Ellie til å få så særlig med konkurranse i Tromsø iallfall, heeler nr. 2 til byen som hun var.

Legg igjen en kommentar