Unghund

Valpetiden går altså utrolig fort! Særlig for Nero som jeg ikke henta før han var nesten 3 mnd. Ikke det at valpetidener helt over enda, men jeg merker på han at han er kommet i unghundperioden nå. Valpelisensen han hadde ifht Ellie er gått litt ut, de leker ikke ilag på samme måte lengre, og de har sine kivinger. Jeg merker at Nero er en temmelig sjefete type, og de siste dagene har vi måttet gå inn og styre litt i samspillet mellom hundene for at han ikke skal styre for mye med Ellie, og ikke forsterke sitt ressursforsvar. Jeg leste i en artikkel at i unghundperioden så «slamrer de med dørene». Det synes jeg stemmer bra på Nero. Han er på et vis blitt mer sta. På den annen side har han skjønt nå at det er lurt å tilby sitt for å oppnå et gode sånn til hverdags, og han får ikke noe gratis lengre, så på den måten er han blitt mye lettere å ha med å gjøre.

Idag var vi på tur på Håkøya, der er det en «turbo-tur», nærmest et slags «10 på toppopplegg» for barn, det er barnas turlag som står for det. Nytt turområde for meg, og der var det absolutt også fint å gå!

Litt innlagt utstillingstrening, mellom alle innkallingene.

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

9 svar til Unghund

  1. Lone sier:

    Så stor han har blitt! Finingen 🙂

    • Siv sier:

      Broren hans veier mer enn Ellie nå, og Nero og broren har vært like store fra de var noen uker gamle, så tipper at Nero også er over 6 kg nå 🙂

  2. Lisa sier:

    Jeg er overbevist om at Magnus kommer til å bli en god hundetrener. Jeg ser på bildet han har stor interesse 🙂

    • Siv sier:

      Ha ha, ja han har faktisk en enorm interesse, og slett ikke så værst kunnskap 🙂 Idag avslutta han middagen med å dele opp siste rest av grillpølsa si og gå og belønne hundene som venta pent unna bordet! «Dyktig» og «flink gutt/jente» er ord han bruker mye for tida 😉

  3. Ja, valpetiden går fort når man får hundene litt senere enn vanlig 🙂 Disse unghannene liker å bruse litt med fjærene, men det synes jeg er litt av sjarmen 😉

  4. Ikke så verst dag, det 😉 Håper du fortsetter å oppdatere daglig 🙂

  5. Oooops! Den siste kommentaren hørte jo ikke til her…

Legg igjen en kommentar